Δε σηκώνει την παραμικρή αντίρρηση το ότι οι Ιταλοί έχουν δημιουργήσει σχολή σε ό,τι αφορά τα ηχεία. Οι Chario, Sonus Faber, Zingali και, φυσικά, η Opera, όλες μοιράζονται πολλά κοινά χαρακτηριστικά, τα οποία τυγχάνει να είναι μοναδικά. Αλήθεια, πόσο δύσκολο είναι να καταφέρνει κανείς να ξεχωρίζει μέσα σε μια τόσο πολυπληθή αγορά, όπως είναι αυτή των ηχείων... Και όμως, οι Ιταλοί το κατάφεραν με τη μοναδική μαεστρία τους στην επεξεργασία του ξύλου αλλά και στη ρηξικέλευθη ιδέα τους να «ντύσουν» τις καμπίνες τους με δέρμα.
Όπου κι αν δει κανείς ένα ιταλικό ηχείο, θα καταλάβει αμέσως την καταγωγή του, ενώ, αν δεν είναι ιταλικό, κατευθείαν θα σκεφτεί πως πρόκειται περί μιας αντιγραφής από Κίνα. Αυτό θα πει «σχολή» με σαφείς προεκτάσεις και στον τομέα του ήχου, που σε καμία περίπτωση δεν περνούν απαρατήρητες. Ως γνωστόν, η Opera ανήκει στη... διδασκαλική ομάδα της εν λόγω σχολής, με αποτέλεσμα καθετί καινούργιο που φέρνει να μας εξάπτει το ενδιαφέρον.
Αυτήν τη φορά, όμως, όλα δείχνουν πως θέλησε να διευρύνει κάπως τα όρια, με συνέπεια η ολοκαίνουργια έκδοση του Seconda να μην έχει καμία απολύτως σχέση με τον προκάτοχό της, από πλευράς κατασκευής και εμφάνισης. Οι απαλές καμπύλες έχουν τον πρώτο λόγο...
ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΗ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ
Όταν μπήκαμε στο χώρο ακρόασης του περιοδικού όπου βρισκόταν στημένο και ζεσταμένο το Seconda, αμέσως σκεφτήκαμε πως εδώ έχουμε να κάνουμε με κάτι ξεχωριστό. Δύσκολα θα συναντήσει αντίλογο το πανέμορφο αυτό ηχείο, το οποίο εμείς είχαμε στη διάθεσή μας σε... χρώμα-έκπληξη. Η λευκή λάκα του πάει πολύ, και υποψιαζόμαστε πως θα «δέσει» άψογα σε οποιονδήποτε χώρο με μοντέρνα αισθητική.
Θυμίζουμε πως το νέο Seconda είναι το ένα από τα δύο μοντέλα της ανανεωμένης σειράς Classic. Υπάρχει και ο μεγαλύτερος αδερφός του, το Quinta, με το οποίο μοιράζονται την αισθητική και τη γενικότερη ποιότητα κατασκευής, με τη διαφορά ότι το μεγάλο έχει ένα γούφερ παραπάνω.
Από πλευράς σύστασης, λοιπόν, το Seconda είναι εξοπλισμένο με δύο 6,5άρια μιντ γούφερ, ολότελα επανασχεδιασμένα από τον Ιταλό κατασκευαστή και κατασκευασμένα από την περίφημη Scanspeak. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, οι νέες αυτές μονάδες αποδίδουν τόσο καλά στη μεσαία περιοχή, που, στην περίπτωση του Quinta, χρησιμοποιούνται ως έχουν για μιντρέιντζ.
Εδώ, όπως είναι φυσικό, αναλαμβάνουν και την ευρύτερη χαμηλή περιοχή, κάτι με το οποίο υποθέτουμε πως αισθάνονται απολύτως βολικά, καθώς είναι σε θέση να «σπρώξουν» 10% περισσότερο αέρα συγκριτικά με τους προκατόχους τους, που υπήρχαν στην παλιά έκδοση του ηχείου.
Από τη Scanspeak προέρχεται και το τουίτερ του ηχείου. Είναι το D26 με το μεταξένιο θόλο και το διπλό μαγνήτη, με ικανότητα διαγραφής 1 χλστ. γραμμικής διαδρομής (peak to peak), τη διπλή απόσταση σε σχέση με ένα συμβατικό τουίτερ.
Η εν λόγω μονάδα ευθύνεται για την έκταση του ηχείου, που από τον κατασκευαστή δίδεται στα 30kHz (0dB) και στα 40kHz (-6dB). Από ηλεκτρονικής πλευράς, το Seconda είναι ένα 2,5δρομο ηχείο, με μέση τιμή εμπέδησης τα 4Ω και ευαισθησία κοντά στα 89dB. Τόσο ο κλάδος των υψηλών όσο και αυτός των χαμηλών διαχωρίζονται με φίλτρα δεύτερης τάξης με κεντρική συχνότητα τα 2,2kHz.
Ωστόσο, όπως μπορεί κανείς να διακρίνει και διά γυμνού οφθαλμού, πολλή δουλειά έχει γίνει στη σχεδίαση της καμπίνας. Αρκεί να σας πούμε πως η μπάφλα του ηχείου είναι φτιαγμένη από ένα ανεξάρτητο, μονοκόμματο κομμάτι MDF πάχους 3 εκ., ενώ οι στρογγυλεμένες ακμές της είναι επενδεδυμένες με δερματίνη.
Το φινίρισμα των πλαϊνών πλευρών είναι από αληθινό ξύλο με επεξεργασία λάκας, ενώ εσωτερικά, πέρα από το πλήθος των νευρώσεων, έχουν προστεθεί πυραμίδες πολυουρεθάνης, για να απορροφούν την οπίσθια ακτινοβολία των μεγαφώνων. Κατόπιν όλων αυτών, ο Ιταλός κατασκευαστής αισθάνεται τόσο σίγουρος για τις επιδόσεις του νέου ηχείου του, που δηλώνει ευθαρσώς πως, με δύο ζευγάρια Seconda, μπορούμε να απολαύσουμε ένα ολοζώντανο surround πεδίο χωρίς την ανάγκη κεντρικού ηχείου και υπογούφερ.
Υπονοεί, φυσικά, πως από πλευράς staging και έκτασης χαμηλού το Seconda δεν παίζεται. Για να δούμε...
ITALIANO...
Οι ακροάσεις ξεκίνησαν, με τον αέρα των Watt του YBA του συστήματος αναφοράς να φουσκώνουν τα πανιά του ιστιοφόρου που λέγεται «Seconda», αναγκάζοντάς το να πιάσει ταχύτητα αρκετών... ναυτικών μιλίων. Δε χρειάστηκε να περάσει πολλή ώρα για να σιγουρευτoύμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρόαιμο ιταλικό ηχείο, με δυναμικό ταμπεραμέντο και ευγενικό ήχο, που από κάθε πόρο της ξύλινης καμπίνας του ξεχείλιζε η ευωδία του αγνού μουσικού αποστάγματος.
Άμεσα κατέστη σαφές πως είναι ένα σοβαρό -αν και όχι πολύ ακριβό- μουσικό εργαλείο, με χαρακτηριστικά που συνάδουν απόλυτα τόσο με την κατηγορία όπου κινείται όσο και με τις απαιτήσεις του κοινού όπου απευθύνεται, όντας, ως εκ τούτου, 100% τίμιο.
Ένα από τα σπουδαιότερα και συνάμα από τα πλέον εντυπωσιακά είναι ο υπερθετικός τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρεται σε κάποιους νευραλγικούς τομείς. Η δυναμική περιοχή και οι διαστάσεις της ηχητικής σκηνής ανήκουν μεταξύ αυτών που προσφέρονται σε εξαιρετικά γενναίες δόσεις.
Το ηχείο ακούγεται πελώριο, ιδιαίτερα διευρυμένο και ικανό να διαχειριστεί από πολύπλοκα μουσικά έργα έως και μίνιμαλ ακουστικά σύνολα με χαρακτηριστική άνεση, ενώ κάθε στιγμή σου μεταδίδει την αίσθηση πως δεν έχει την παραμικρή διάθεση να αποκρύψει έστω και ένα χιλιοστό της πληροφορίας που έχουν συλλάβει τα μικρόφωνα της ηχογράφησης.
Σαφέστατα, το Seconda είναι ένα ηχείο με ουσία, ενώ -σημειωτέον-, για να καταλήξει σε αυτά τα αποτελέσματα, δεν καταφεύγει σε φτηνά ψυχοακουστικά τεχνάσματα. Οι στόχοι του κατασκευαστή ήταν σαφείς και, καταπώς δείχνουν τα πράγματα, επέλεξε το δύσκολο δρόμο για να τους πετύχει.
Αυτός είναι ο λόγος που, ενώ το ηχείο ακούγεται τόσο ανοιχτό, αναλυτικό και λεπτομερές, την ίδια στιγμή τηρεί με θρησκευτική ευλάβεια τη φυσικότητα και την ομοιογένεια. Παρ’ όλα αυτά, θα πρέπει να πούμε πως, από πλευράς ηχητικού αποτυπώματος, το Seconda είναι σχετικά «μαζεμένο». Η μεσαία περιοχή δεν είναι από τις αμεσότερες που έχoυμε ακούσει, μιας και τοποθετείται αρκετά πίσω, ευτυχώς όμως όχι με προκλητικό, χονδροειδή τρόπο.
Σε κάθε περίπτωση, αυτό το χαρακτηριστικό τονώνει την ευγένεια των χροιών του ηχείου. Αν θα έπρεπε να «γκρινιάξουμε» για κάτι, αυτό θα ήταν η σχετική τάση υπερβολής που ακούσαμε στην περιοχή ευθύνης των γούφερ. Το χαμηλό του ηχείου, αν και από κάθε άποψη επαρκές, ακούστηκε κάπως «βαρύ».
Ωστόσο, η ιδιαιτερότητα αυτή, υπό συνθήκες επαρκούς οδήγησης, δεν είναι απαγορευτική, ενώ, αναλόγως του χώρου στον οποίο θα παίξει το ηχείο, καθίσταται έως και ελεγχόμενη. Τέλος, θα πρέπει να αναφερθεί πως το Seconda δεν είναι από τα ηχεία που επιδέχονται πολλούς πειραματισμούς σε ό,τι αφορά τη διάταξη των ηλεκτρονικών συσκευών που βρίσκονται πίσω του. Έχει χαρακτήρα τον οποίο επιβάλλει χωρίς δεύτερη κουβέντα, γι’ αυτό θα αισθανθεί άνετα σε συστήματα όπου βασιλεύει η τονική ουδετερότητα.
ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ: Audio Evolution
ΕΠΑΦΗ: 210.9596.288
ΥΠΕΡ
- Κατασκευή
- Εμφάνιση
- Φινετσάτο αποτέλεσμα
ΚΑΤΑ
- Τονικά ολισθήματα εδώ κι εκεί
- Σχετικά δύσκολο ως φορτίο
ΣΧΟΛΙΟ
Ένα ηχείο-έκπληξη, που προσφέρεται και σε τιμή-έκπληξη. Όλα δείχνουν πως η Opera θέλησε να ξεπεράσει όχι μόνο τον εαυτό της, αλλά και τα όρια της λεγόμενης «ιταλικής» σχολής. Σε μεγάλο βαθμό τα κατάφερε, με ένα ηχείο που θα βρει πολλούς φανατικούς εκεί έξω.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μεγάφωνα: 2x6,5΄΄ Γούφερ, 1x1΄΄ Scanspeak Τουίτερ D26
Δρόμοι: 2,5
Απόκριση συχνοτήτων: 30Hz-30kHz
Κροσόβερ: (γούφερ) 12dB low pass, (τουίτερ) 12dB high pass
Συχνότητα διαχωρισμού: 2,2kHz
Απολαβή ισχύος: 140 Wrms
Ευαισθησία: 89dB
Εμπέδηση: 3,5Ω@95Ηz
Διαστάσεις (ΠxΥxΒ): 24,5x102x43 εκ.
Βάρος: 45 κιλά