fbpx
Πέμπτη, 13 Νοεμβρίου 2014 12:47

Έρευνα της Samsung για τον τρόπο που βλέπουμε τηλεόραση

Οι Ευρωπαίοι τηλεθεατές είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί αναφορικά με τις πληροφορίες που αποκαλύπτουν σχετικά με το τι συμβαίνει σε μία τηλεοπτική σειρά ή εκπομπή, σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Samsung για τις τηλεοπτικές συνήθειες. Μάλιστα, 7 στους 10, παραδέχτηκαν ότι δεν θα αποκάλυπταν ποτέ τη συνέχεια μιας σειράς, όπως δεν θα ήθελαν να συμβεί και σε εκείνους.

Η έρευνα διεξήχθη από την onepoll.com τον Σεπτέμβριο 2014 για λογαριασμό της Samsung, στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, το Βέλγιο, τη Σουηδία και την Ελβετία.


Για να αναδείξει το ρόλο που διαδραματίζει η τηλεόραση στις ζωές των τηλεθεατών, η έρευνα της Samsung διερευνεί τους λόγους για τους οποίους ο κόσμος αγαπάει την τηλεόραση. Τα αποτελέσματα της έρευνας αποδεικνύουν πως οι τηλεθεατές απολαμβάνουν τις αγαπημένες τους τηλεοπτικές σειρές, με ποσοστό 52%, να δηλώνει ότι παρακολουθεί μόλις ένα επεισόδιο κάθε φορά. Αντίθετα στην Ιταλία και την Ελβετία υπάρχει ένα 60% και 62%, αντίστοιχα, που παρακολουθεί περισσότερα από ένα επεισόδια συνεχόμενα.

Το 1/3 των τηλεθεατών (36%) δηλώνει πως πάντα ρωτούν έναν φίλο ή έναν συνάδελφο, αν έχουν παρακολουθήσει τη συγκεκριμένη σειρά, προτού ξεκινήσουν να μιλούν γι’ αυτή μπροστά τους και τους αποκαλύψουν την πλοκή. Ένας στους πέντε (18%) δηλώνει πως θα τον ενοχλούσε, αν ανακάλυπτε κάποιο spoiler στα social media, με αποτέλεσμα το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων τηλεθεατών να αποφεύγει social media, περιοδικά, εφημερίδες και ραδιόφωνο, προκειμένου να μη μάθουν κάποιο “τηλεοπτικό μυστικό”.

Ο Berni Good, ψυχολόγος ειδικός σε θέματα διαδικτύου, σχολιάζει: «Όταν υπάρχει τέτοιο συναισθηματικό δέσιμο με μια τηλεοπτική σειρά, δεν θα έπρεπε να μας ξαφνιάζουν τα έντονα συναισθήματα, που γεννιούνται στην ιδέα κάποιου spoiler. Οι ψυχολόγοι κατανοούν ότι οι άνθρωποι αντιδρούν θετικά, όταν για παράδειγμα κάποιος δεν αποκαλύπτει κάποιο spoiler, επιβραβεύοντάς τους, κάτι που ονομάζεται αμοιβαιότητα.

Δημιουργείται αυτή η αίσθηση του δίκαιου παιχνιδιού. Η αμοιβαιότητα είναι πολύ σημαντική, ακριβώς επειδή μια πολύ μικρή κίνηση μπορεί να δημιουργήσει ένα αίσθημα υποχρέωσης και να ενδυναμώσει τις σχέσεις. Έτσι με το να μην αποκαλύπτουμε κάποιο spoiler, όταν ξέρουμε ότι κάποιος άλλος απολαμβάνει να βλέπει τη συγκεκριμένη σειρά, διασφαλίζει το μην συμβεί το ίδιο και σε εμάς. Αυτό το εξηγούν οι εξελικτικοί ψυχολόγοι ως μία κοινωνική συμπεριφορά, που βασίζεται στη θεωρία ότι βοηθώντας τους άλλους, θα βοηθηθείς και εσύ με τη σειρά σου».

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 50% των τηλεθεατών στην Ευρώπη υποστήριξαν πως παρακολουθούν σειρές για να ξεφύγουν από την καθημερινότητα, αλλά αυτή η φυγή έρχεται με τα δικά της άγχη. Σχεδόν οι μισοί Ευρωπαίοι τηλεθεατές (46%) είναι τόσο συναισθηματικά δεμένοι με την τηλεόραση που στεναχωριούνται, όταν τελειώσει η αγαπημένη τους σειρά. Παραπάνω από τους μισούς (51%) ξεκινούν μια νέα σειρά, με τον ένα στους έξι (16%) να παραδέχεται την ανάγκη του να καλύψει το κενό αμέσως με μια άλλη σειρά.

Παράλληλα, οι σημαντικές εξελίξεις σε μια τηλεοπτική σειρά «μένουν» στο μυαλό των Ευρωπαίων, καθώς μόνο το 43% των τηλεθεατών υποστηρίζει πως δεν ξανασκέφτεται άσχημα γεγονότα που συνέβησαν στους αγαπημένους τους τηλεοπτικούς χαρακτήρες και ένας στους τρείς (33%) Ευρωπαίους νιώθει άγχος μετά από μία σημαντική στιγμή στην πλοκή. Τέλος, σχεδόν οι μισοί (45%) απορροφούνται την ώρα που βλέπουν τηλεόραση και γι’ αυτό θα αγχωθούν ή θα θυμώσουν, αν κάποιος τους διακόψει.


Αξίζει να σημειωθεί ότι, όταν η εταιρεία δημιούργησε την πρώτη κυρτή UHD τηλεόραση, η ομάδα της Samsung επισκέφθηκε πλήθος κινηματογραφικών αιθουσών σε όλο τον κόσμο για να ανακαλύψει την καλύτερη εμπειρία θέασης, ώστε να εξασφαλίσει αυτήν την υπέροχη εμπειρία και στο σπίτι. Σημαντικά σημεία στην πλοκή, πρεμιέρες αλλά και τα φινάλε των σειρών είναι σημαντικές στιγμές για τους τηλεθεατές και απαιτούν την καλύτερη εμπειρία θέασης. Η Samsung ανταποκρινόμενη σε αυτήν την τάση, προσφέρει μέσω της Curved UHD TV μια μοναδική εμπειρία θέασης βάζοντας τον θεατή στο κέντρο της εξέλιξης.

*Η έρευνα διεξήχθη από την www.onepoll.com τον Σεπτέμβριο 2014, λαμβάνοντας δείγμα 4.500 ενηλίκων (ηλικιών 16 χρονών και άνω) και μέσω της διεξαγωγής 1.000 συνεντεύξεων ανά χώρα σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Βέλγιο και Σουηδία και 500 συνεντεύξεων στην Ελβετία.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « LG F60 στην ελληνική αγορά Toshiba TY-WSP52EU & TY-WSP54EU »

AMPS ΔΟΚΙΜΕΣ

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

  • ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΤΕΥΧΟΣ

    ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΤΕΥΧΟΣ

    To νέο τεύχος κυκλοφορεί την Τρίτη (23/ΦΕΒ), με ένα συμβολικό χρήσιμο δώρο. Read More
  • 1

ΔΕΙΤΕ ΜΑΣ

MEMBERS OF...