Η Huawei παρακολούθησε τον μέσο χρήση smartphone για ένα 24ωρο και τα αποτελέσματα έχουν πραγματικό ενδιαφέρον.
Είστε από εκείνους που στέλνουν μηνύματα μέχρι την ώρα που θα κοιμηθούν; Μήπως το πρώτο πράγμα που κάνετε το πρωί μόλις ξυπνάτε, είναι να κοιτάξετε το κινητό σας; Δεν είστε οι μόνοι. Η Huawei, δημιουργός του P smart, διενήργησε μια έρευνα σε συνεργασία με την IPSOS σε 12 χώρες , συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, αναλύοντας το 24ωρο του μέσου χρήστη smartphone.
Ίσως ελέγχετε τα εταιρικά σας emails. Μπορεί να στέλνετε μια γλυκιά καληνύχτα στο αγαπημένο σας πρόσωπο. Πιθανώς να σας αρέσει να ακούτε podcast πριν κοιμηθείτε. Το 74% των Ελλήνων διαβάζει τα emails του, πλοηγείται στα social media και στέλνει μηνύματα πριν πάει για ύπνο. Το 58% ελέγχει το smartphone του αμέσως μόλις ξυπνήσει. Πρόκειται για έναν εκ των βασικών λόγων που το 53% των ανθρώπων παίρνει το κινητό του στο κρεβάτι με τον 1 στους 10 μάλιστα να παραδέχεται πως τον παίρνει ο ύπνος με το smartphone στα χέρια.
Η Huawei, δημιουργός του P smart, εκπόνησε μία έρευνα με τίτλο «Smart(phone) Relationships» θέλοντας να αναλύσει τη σχέση του μέσου χρήστη με το τηλέφωνό του. Η έρευνα δείχνει ότι το 54% των Ελλήνων χρησιμοποιεί το smartphone του αρκετές φορές κατά τη διάρκεια μίας ώρας. Όσο για τους λόγους; Πέραν της ψυχαγωγίας, αναζητά πληροφορίες, αλληλεπιδρά στα social media, διαβάζει τα τελευταία νέα, συνδέεται σε υπηρεσίες e-banking και πλοηγείται στο ίντερνετ. Η έρευνα καταδεικνύει με πλήρη ακρίβεια το πόσο δεμένοι είμαστε με τις συσκευές μας.
Ο μέσος Έλληνας χρήστης χρησιμοποιεί το smartphone του για την ανταλλαγή μηνυμάτων σε ποσοστό 78% το 84% το θέλει για τη λήψη φωτογραφιών και το 79% για πρόσβαση στα social media. Το 44% των συμμετεχόντων στην έρευνα της Huawei παραδέχτηκε πως έχει το smartphone μαζί του για περισσότερες από 13 ώρες ημερησίως. Το 27% των ανθρώπων μάλιστα το χρησιμοποιεί ενεργά για 3-4 ώρες.
Όπως σημειώνει η κα Χρύσα Παπακυργιάκη, Ψυχολόγος/ Ψυχοθεραπεύτρια Εφήβων & Ενηλίκων, Ειδική παιδαγωγός Msc Εγκληματολογίας «Η ανθρώπινη επαφή έχει κρυφτεί πλέον πίσω από μια οθόνη, όμως τι θα λέγατε να βλέπαμε την άλλη όψη του νομίσματος; Τι γίνεται εάν δούμε το κινητό ως μέσο επαφής και όχι ως εμπόδιο της; Χάρη σε αυτό οι αγαπημένοι μας είναι συνεχώς κοντά μας, οι αγαπημένοι φίλοι, η οικογένεια εάν είσαι σπουδαστής, ο σύντροφος που δουλεύει πολλές ώρες, ο αγαπημένος τραγουδιστής, η οικογένειά σου.
Τα smartphones είναι μέρος της ζωής μας και η σωστή χρήση τους μπορεί να βοηθήσει στην βελτίωση της ποιότητάς της καθώς και στην ενίσχυση των συναισθηματικών δεσμών μεταξύ των ανθρώπων. Εκεί βασίστηκε και η έρευνα της Huawei όπου φάνηκε πως οι κυριότεροι λόγοι χρήσης του smartphone είναι για texting (ανταλλαγή μηνυμάτων) και για λήψη κάποιας φωτογραφίας κάτι που φανερώνει ότι πράγματι το κινητό είναι ένα μέσο επικοινωνίας και επαφής.
Η φωτογραφία υπήρξε ανέκαθεν ένας τρόπος μη λεκτικής επικοινωνίας, εξάλλου είναι κάτι που ενισχύεται πλέον μέσω των smartphones και των αντίστοιχων εφαρμογών σε όλα τα κινητά τηλέφωνα». Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός πως ελέγχουμε τα smartphones μας παντού: στο σπίτι, τη δουλειά, τις μετακινήσεις μας. Αυτό που έχει ενδιαφέρον ωστόσο, είναι πως το 37% των Ελλήνων παίρνει το κινητό του στο μπάνιο, το 25% το έχει μαζί του ακόμα και όταν κάνει μπάνιο, το 41% δεν το αποχωρίζεται ούτε στην κουζίνα ενώ το 18% το χρησιμοποιεί στο παιδικό δωμάτιο.
Η έρευνα της Huawei καταδεικνύει πως σήμερα οι περισσότεροι αισθανόμαστε χαμένοι χωρίς το smartphone μας. Είμαστε εθισμένοι σε τέτοιο βαθμό μαζί του, που το ελέγχουμε αρκετές φορές την ώρα ενώ για κάποιους, η μέρα τους ξεκινάει και τελειώνει κοιτάζοντας το κινητό τους. Στην καθημερινότητά μας, χρησιμοποιούμε τα smartphones για να αποκτήσουμε πρόσβαση στο διαδίκτυο, να διαβάσουμε τα emails μας, να πραγματοποιήσουμε κλήσεις και να στείλουμε μηνύματα. Αναμενόμενο λοιπόν αποτελεί το ποσοστό 97% που παίρνει το smartphone μαζί κάθε φορά που βγαίνει από το σπίτι. Επίσης, το ότι το 44% επιστρέφει για να το πάρει εφ’ όσον διαπιστώσει πως το έχει ξεχάσει, είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακό. Το να παραμένει κανείς συνδεδεμένος άλλωστε, παίζει τεράστιο ρόλο στην καθημερινότητά μας, έτσι δεν είναι;
«Έχοντας το κινητό ως μέσο ενδυνάμωσης της ανθρώπινης επαφής και όχι μόνο ως μέσο προσωπικής χαλάρωσης ή διασκέδασης (μέσω παιχνιδιών ή άλλων εφαρμογών) μπορούμε να πούμε πως τα smartphones βοηθούν στην γεφύρωση των ανθρωπίνων σχέσεων. Αυτό ακριβώς μας δείχνει και η Huawei με το βίντεο της καμπάνιας #AddictedToΥou, ενώ παράλληλα μας βάζει στη διαδικασία να σκεφτούμε πώς όπως σε όλα έτσι και εδώ απαιτείται μια ισορροπημένη χρήση. Αφιερώστε λοιπόν λίγη ώρα της ημέρας χωρίς κινητό τηλέφωνο, αποφύγετε την υπερφόρτωση του κινητού με εφαρμογές που δεν σας χρησιμεύουν, μην ξεχνάτε τους καλούς σας τρόπους όταν βρίσκεστε με παρέα και αντιμετωπίστε το κινητό ως πολύτιμο εργαλείο επικοινωνίας και όχι απλά ως αξεσουάρ» συμπλήρωσε η κα Χρύσα Παπακυργιάκη, Ψυχολόγος/ Ψυχοθεραπεύτρια Εφήβων & Ενηλίκων, Ειδική παιδαγωγός Msc Εγκληματολογίας.
Η έρευνα διεξήχθη από την IPSOS κατ’ εντολή της Huawei, τον Ιανουάριο του 2018 στις ακόλουθες αγορές: Αυστρία, Βουλγαρία, Δανία, Ελλάδα, Κροατία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβενία, Τουρκία και Τσεχία.
Το P smart αποτελεί τον ιδανικό συνδυασμό στυλ και τεχνολογίας. Η πιο πρόσφατη συσκευή της Huawei, έρχεται εξοπλισμένη με το ολοκαίνουριο λειτουργικό σύστημα EMUI 8.0, φτιαγμένο ειδικά για οθόνη FullView. Με αποκλειστικό αλγόριθμο διόρθωσης ατελειών, έλεγχο μέσω χειρονομίας με μια απλή κίνηση του χεριού και άλλες λειτουργίες, το εκλεπτυσμένο αυτό smartphone είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα νεότερων σε ηλικία καταναλωτών.
Το Mate 10 lite είναι ένας εξαιρετικός συνδυασμός ισχύος και επιδόσεων. Διαθέτει από δύο κάμερες σε πρόσοψη και πίσω όψη που χαρίζουν υπέροχες λήψεις και selfies, δίνοντας έτσι στον χρήστη την ευκαιρία να γεμίσει τα προφίλ του στα social media με καταπληκτικές φωτογραφίες. Το λεπτεπίλεπτο design του αναδεικνύει ακόμα περισσότερο την οθόνη FullView καθώς αυτή πλαισιώνεται από τις απαλές, κυρτές γωνίες του ενιαίου και κατασκευασμένου από υψηλής ποιότητας υλικά περιβλήματος.