Τη στιγμή που σχεδόν κάθε πλατό που δέχεται universal βραχίονες υποφέρει από σφάλματα που έχουν να κάνουν με την τοποθέτηση -σε σύγκριση, πάντα, με τις ολοκληρωμένες λύσεις που φέρουν ενσωματωμένους βραχίονες-, η περίπτωση του Feickert έχει κάτι το παρήγορο, ειδικά για όσους έχουν χρησιμοποιήσει προϊόντα του για το σωστό στήσιμο βινυλιακών συστημάτων.
Κατ’ αρχάς, θα πρέπει να γνωρίζετε πως δεν έχουμε να κάνουμε με κάποιον κομπογιαννίτη σε ένα γκαράζ που ψωνίζει τα υλικά του από όπου βρει, χρησιμοποιεί πριόνια και κάθε είδους... βάρβαρα εργαλεία και, στο τέλος, κάνει την προσευχή του για να παίξουν τα «δημιουργήματά» του.
Το φινίρισμα του Twin που δοκιμάζουμε είναι εξαιρετικά δυσεύρετο, ενώ η στιβαρότητα της όλης κατασκευής φαίνεται από μίλια μακριά. Σε ό,τι μας αφορά, πρόκειται για μια συγκλονιστική περίπτωση πικάπ, που θα μπορούσε να είχε δημιουργηθεί από σχεδιαστές της σχολής Bauhaus. Από το μεταλλικό κύλινδρο που στεγάζει το μοτέρ, το παχύ πλατό, το μαύρο Perspex πλίνθο έως και τις δύο συμπαγείς ράβδους που εξέχουν από το πλατό για τη στήριξη του βραχίονα, όλα δείχνουν πως δεν υπάρχει κάτι υποδεέστερο ή ευτελές πάνω σε αυτό το πικάπ. Ο βραχίονας τοποθετείται συρταρωτά επάνω σε αυτές τις ράβδους, ενώ ο μηχανισμός επιτρέπει την εγκατάσταση ακόμα και βραχιόνων των 12 ιντσών. Συνολικά, πρόκειται για ένα πικάπ που, σε κάθε περίπτωση, αξίζει τα λεφτά που ζητά, τα οποία, οπωσδήποτε, δεν είναι και λίγα.
ΚΡΕΜΕΤΑΙ ΑΠΟ... ΜΙΑ ΚΛΩΣΤΗ
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, «ένας από τους στόχους της σχεδίασης του Turntable Twin ήταν η υψηλή ακουστική αδράνεια. Τη μέθοδο αυτήν την ονομάζουμε MARC (Mechanical Anti Resonant Circuit) και το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία ιδανικών συνθηκών ανάγνωσης δίσκων βινυλίου».
Ο Feickert έχει ενσωματώσει μια ανεστραμμένη βάση ακριβώς κάτω από το... θηριώδες πλατό που βλέπουμε, φτιαγμένη με εξαιρετική ακρίβεια από ακρυλικό υλικό. Λόγω του ότι η ανοιχτή αρχιτεκτονική και η αρθρωτή φύση του προσφέρονται για μικρορυθμίσεις από την πλευρά του χρήστη, η εταιρεία προσφέρει μια σειρά από έξτρα επιλογές, όπως εναλλακτικό, σπέσιαλ πλατό με περισσότερα βαρίδια, που είναι τρεις φορές πιο αδρανές. Στόχος η περαιτέρω βελτίωση της μηχανικής «ησυχίας» του συστήματος και η ακλόνητη σκηνική απεικόνιση. Επίσης, για τη μετάδοση της κίνησης στο πλατό, μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ ιμάντα και... κλωστής. Το κομμάτι που είχαμε στα χέρια μας για τη δοκιμή ήταν εξοπλισμένο με τη δεύτερη, ένα σχεδόν αόρατο νημάτιο. Υποθέτουμε πως αυτή η προσέγγιση προσφέρει κάποια πλεονεκτήματα συγκριτικά με τη χρήση λαστιχένιου ιμάντα, αλλά, όπως και νά ’χει, δεν είμαστε προκατειλημμένοι ούτε με τη μία, ούτε με την άλλη πλευρά. Επίσης, μεταξύ των επιλογών σας είναι μια σειρά από βάσεις βραχιόνων καθώς και η δυνατότητα εγκατάστασης δύο από αυτούς. Ανάμεσα στους αγαπημένους του κατασκευαστή είναι ο Jelco, με τον οποίο εξόπλισε το μοντέλο της δοκιμής μας (ένα βραχίονας με ρετρό αισθητική και αποσπώμενο headshell) καθώς επίσης μοντέλα των Kuzma, Morch, Dynavector, SME και Graham.
ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΡΑΚΤΕΟΥ
Χάρη στην... ορθάνοιχτη τοπολογία του πικάπ, η διαδικασία της εγκατάστασης είναι παιχνιδάκι, ενώ η εύκολη πρόσβαση στις βίδες που συγκρατούν το βραχίονα βοηθά ακόμα περισσότερο.
Η τοποθέτηση του μοτέρ υψηλής ροπής, που ελέγχεται από μικροεπεξεργαστή, είναι εξίσου απλή, και το μόνο που απαιτεί είναι την εφαρμογή του νήματος που εκτελεί χρέη ιμάντα. Σημειωτέον, δε, πως τεντώνεται ακριβώς όσο πρέπει -ούτε περισσότερο, ούτε λιγότερο-, ώστε η απόστασή του να είναι πάντα η σωστή.
Για τον έλεγχο του μοτέρ υπάρχουν έξι κουμπιά, ενώ αυτό «τρέχει» στις 33 και 45 στροφές.
Το Turntable Twin το τοποθετήσαμε σε ένα ογκώδες ράφι του ρακ της GM Accessori, που άντεξε τα 35 κιλά του, ενώ οι διαστάσεις του επαρκούσαν για την τοποθέτηση τόσο του πλατό όσο και του ελαφρώς απομακρυσμένου μοτέρ του.
Η... νοστιμότατη MC Orpheus της Transfiguration τροφοδοτούσε το phono stage PH5 της Audio Research, το οποίο με τη σειρά του είχε συνδεθεί στο σετ προ/τελικού C2200/MC2102 της McIntosh. Τα Cremona Auditor Elipsa της Sonus Faber ήταν, επίσης, ετοιμοπόλεμα. Από πλευράς μουσικού υλικού, από το πλατό του πικάπ της δοκιμής μας πέρασαν ζωντανές ηχογραφήσεις του Dylan από την Classic Records, το αυθεντικής κοπής Pacific Ocean Blue του Dennis Wilson και πολλά άλλα. Πρώτες εντυπώσεις; Καθαρότητα και μια απίστευτη αίσθηση συμπαγούς απόδοσης.
Είναι δύσκολο να μη σκέφτεσαι με ψηφιακούς όρους (με την καλή έννοια) για να περιγράψεις τις επιδόσεις του Turntable Twin, κι ας προσφέρει, επί της ουσίας, ένα αγνό αναλογικό αποτέλεσμα. Αν αναλογιστούμε πως το CD μάς έχει μετατρέψει σε παρανοϊκούς κυνηγούς θορύβων, είναι -αν μη τι άλλο- αναζωογονητικό να ακούς ένα τόσο ήσυχο πικάπ, την κατεξοχήν αναλογική πηγή.
Επίθετα -που έχουμε δανειστεί από δοκιμαστές κρασιών- όπως μεταξένιο και βελούδινη σκοτεινότητα ταιριάζουν απόλυτα για να περιγράψουν το εξαιρετικά ήσυχο παρασκήνιο του Feickert, που εκτιμήσαμε ιδιαίτερα κατά την ακρόαση της ακουστική κιθάρας.
Όλη αυτή η καθαρότητα είναι φυσικό να φέρνει στο προσκήνιο μια σειρά από εντυπωσιακές λεπτομέρειες χαμηλής στάθμης, που, κατά κάποιον τρόπο, εκμοντερνίζουν ηχογραφήσεις άνω των 30 ετών. Τις κάνουν να ακούγονται φρέσκες και επίκαιρες.
Κάποιοι θα ισχυριστούν πως η διαύγεια και η γενικότερη ανοιχτοσύνη εξυπηρετούν περισσότερο τις μονοφωνικές ηχογραφήσεις και λιγότερο τις στερεοφωνικές. Γι’ αυτό προχωρήσαμε αμέσως στην αναπαραγωγή μερικών μονοφωνικών δίσκων (Connie Francis, Louis Prima και Mickey Katz).
Ακόμα και με ένα «παχύ» μονοφωνικό κανάλι, το πικάπ κατάφερε να βγάλει στην επιφάνεια όλη του την τονική δεινότητα αλλά και την ατμοσφαιρικότητα. Τα έγχορδα αποδόθηκαν με μια σπάνια στιλπνότητα, ενώ οι φωνές ήταν τόσο ζωντανές και φυσικές, που προκαλούσαν ρίγος.
Πιστέψτε μας, ήταν θέμα χρόνου να πάψουμε να σκεφτόμαστε τις διαφορές μεταξύ μονοφωνικών και στερεοφωνικών ηχογραφήσεων.
Μπορεί το δικό μας σύστημα (SME 20/12) να ακούγεται ελαφρύτατα πιο γεμάτο χαμηλά και με ελάχιστα περισσότερο βάθος σκηνής, αλλά το Feickert είναι τόσο απροκάλυπτο, που με μία λέξη το λες... εκθαμβωτικό.
Αντιπρόσωπος: Aphrodite’s Vision
Τηλ.: 210.6813.773
Τιμή: 4.900 € (ακριλικό πλατό), 5.100 € (μαύρο πλατό), 920 € (βραχίονας DFA-105)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τύπος: Σύστημα πλατό βραχίονα με απόσβεση μάζας
Μετάδοση κίνησης: Ιμάντας ή νήμα
Μοτέρ: Quartz Reference (33/45 rpm)
Διαστάσεις (ΠxΥxΒ): 61x19x36 εκ. (μαζί με το μοτέρ)
Βάρος: 35 κιλά
ΥΠΕΡ
- Πεντακάθαρο και με φυσικές χροιές
- Συναρμολογείται πανεύκολα
ΚΑΤΑ
-Λείπει λίγο χαμηλό σε σχέση με το SME 20/12
ΣΧΟΛΙΟ
Αν εξαιρέσουμε ότι το Turntable Twin στερείται κάποιου μηχανισμού για το σωστό υπολογισμό της απόστασης μεταξύ μοτέρ και πλατό -όχι ότι είναι απολύτως απαραίτητος, μιας και το νήμα τεντώνεται μέχρι ενός συγκεκριμένου σημείου-, κατά τα άλλα τα πήγε εξαιρετικά σε όλους τους τομείς. Προσφέρει ήσυχη λειτουργία, φυσικό ήχο, μεγάλη δυναμική περιοχή, άριστη κατασκευή και φινίρισμα, ευκολία στην εγκατάσταση και, σαν κερασάκι στη τούρτα, γοητευτική εμφάνιση. Συνολικά, αποπνέει έναν αέρα ορθότητας, γι’ αυτό σας συστήνουμε να το πλησιάσετε άφοβα.
To «Alignment Tool» του Dr Feickert
O Chris Feickert έκανε όνομα στους audiophile κύκλους χάρη στο σύστημα ρύθμισης κεφαλών που έχει αναπτύξει και κατατάσσεται στο ίδιο υψηλό επίπεδο με κορυφαία προϊόντα, όπως τα mat των Oracle και Mobile Fidelity, τους προτράκτορες του Max Townshend και το WallyTool του Wally Malewicz.
Αποτελείται από ένα δίσκο διαστάσεων LP, στου οποίου την επιφάνεια έχουν τυπωθεί ειδικά πλέγματα για την ευθυγράμμιση κεφαλών, ένα στροβοσκοπικό μοτίβο και οι τοξωτές πορείες που θα πρέπει να ακολουθεί η ακίδα. Ωστόσο, το κορυφαίο εργαλείο δεν είναι άλλο από τον πλήρως μεταλλικό προτράκτορα, με τον οποίο μπορούμε να ρυθμίσουμε με ακρίβεια χιλιοστού την απόσταση μεταξύ του κέντρου περιστροφής του βραχίονα και της ακίδας.
Το δοκιμάσαμε σε αντιπαράθεση με το αντίστοιχο σύστημα εγκατάστασης του SME V, και η ακρίβειά του ήταν εξαιρετική. Εύγε...