Το Streaming πλησιάζει την παραδοσιακή τηλεόραση σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς υπολείπεται μόνο κατά δύο μονάδες στο ποσοστό εβδομαδιαίας παρακολούθησης.
Σε μόλις δύο χρόνια, παρατηρείται αύξηση 25% των καταναλωτών που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για πρόσβαση από κάθε συσκευή (πρόσβαση από παντού).
Η τελευταία έκθεση Ericsson ConsumerLab TV & Media Report με βάση 23 χώρες δείχνει ότι η παρακολούθηση βίντεο μέσω streaming είναι πλέον σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την παρακολούθηση παραδοσιακής τηλεόρασης, καθώς το 75% των καταναλωτών παρακολουθεί βίντεο μέσω streaming αρκετές φορές την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 77% που παρακολουθεί παραδοσιακή τηλεόραση.
Η έρευνα, που πραγματοποιείται για πέμπτη συνεχή χρονιά, παρατηρεί επίσης ότι ένας στους πέντε καταναλωτές (19%) είναι διατεθειμένος να πληρώσει για τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση στο αγαπημένο του περιεχόμενο από κάθε συσκευή, μια αύξηση της τάξης του 25% σε μόλις δύο χρόνια.
Η έρευνα δείχνει αύξηση του χρόνου παρακολούθησης σε έξυπνα κινητά τηλέφωνα και συσκευές tablet. Επιπλέον αναδεικνύει ότι τα παραδοσιακά κανάλια και η συνδρομητική τηλεόραση θεωρούνται από πολλούς ως «αποθετήρια περιεχομένου», από τα οποία μπορούν να αντλούν επιλεκτικά επιμέρους κομμάτια για να τα δουν αργότερα, χρησιμοποιώντας ψηφιακές συσκευές εγγραφής (DVR). Η αυξανόμενη χρήση των DVR συμβάλει και στην συνέχιση της τάσης για «μαραθώνιο τηλεθέασης» επεισοδίων (binge), η οποία ξεκίνησε με τις συλλογές τηλεοπτικών σειρών και σειρών ταινιών σε DVD και βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με την παραδοσιακή τηλεοπτική εμπειρία της εβδομαδιαίας αναμονής για ένα νέο επεισόδιο.
Για τον ίδιο λόγο πολλοί τηλεθεατές έχουν μετακομίσει σε συνδρομητικές υπηρεσίες video-on-demand (S-VOD), όπως το Netflix και το Hulu, και το 48% δηλώνει ότι προτιμά όλα τα επεισόδια σειρών όπως οι “Breaking Bad” και “House of Cards” να κυκλοφορούν ταυτόχρονα ώστε να τα παρακολουθούν με το ρυθμό που τους βολεύει.
Ο Niklas Heyman Rönnblom, Senior Advisor στο Ericsson ConsumerLab είπε: «Η έρευνά μας δείχνει ότι το 56% των συνδρομητών σε υπηρεσίες video-on-demand προτιμούν όλα τα επεισόδια μια τηλεοπτικής σειράν να κυκλοφορούν ταυτόχρονα για να τα βλέπουν με το ρυθμό που επιθυμούν, έναντι 45% όσων δεν είναι συνδρομητές S-VOD. Αυτό καταδεικνύει το πώς αυτές οι υπηρεσίες επηρεάζουν τις συνήθειες και τις απαιτήσεις παρακολούθησης περιεχομένου».
«Υπάρχουν διάφορες κατηγορίες στους μαραθώνιους επεισοδίων. Κάποιοι ανακαλύπτουν μια τηλεοπτική σειρά στα μισά της σεζόν και βλέπουν πολλά επεισόδια στη σειρά για να προλάβουν την εξέλιξή της. Άλλοι προτιμούν να παρακολουθούν μια ολόκληρη σεζόν με το ρυθμό που τους βολεύει και συνήθως περιμένουν το τέλος της όταν όλα τα επεισόδια θα είναι διαθέσιμα».
Ενώ το 41% των καταναλωτών εξέφρασαν την επιθυμία να μπορούν να παρακολουθούν τα αγαπημένα τους προγράμματα οπουδήποτε, υπάρχουν ακόμη δύο βασικοί περιορισμοί: το κόστος των διακινούμενων δεδομένων και το κόστος του ίδιου του περιεχομένου. Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα είναι ότι πολλοί είναι αυτοί που δεν συμβιβάζονται στην ποιότητα της εικόνας, με το 43% να δηλώνει ότι η υπερ-υψηλή ανάλυση (Ultra High Definition) είναι ιδιαιτέρως σημαντική.
Ο Heyman Rönnblom πρόσθεσε: «Τα αποτελέσματα της μελέτης είναι ξεκάθαρα: οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της τηλεόρασης και των media οφείλουν να επανεξετάσουν το πώς δημιουργούν και διαθέτουν περιεχόμενο, ενώ οι πάροχοι τηλεοπτικών υπηρεσιών πρέπει να εστιάσουν στο πώς θα παρέχουν την καλύτερη δυνατή ποιότητα στους θεατές, ανεξαρτήτως της συσκευής που χρησιμοποιείται για την παρακολούθηση. Το τηλεοπτικό τοπίο μεταβάλλεται με γρήγορους ρυθμούς και τα υπάρχοντα επιχειρηματικά μοντέλα και μοντέλα διακίνησης περιεχομένου οφείλουν να εξελιχθούν για να συνεχίσουν να προσφέρουν την απαιτούμενη αξία στους καταναλωτές».
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ
Για πρώτη φορά η εν λόγω μελέτη συμπεριέλαβε δεδομένα από την Ελληνική αγορά. Τα κυριότερα ευρήματα έχουν ως εξής:
• Το on-demand περιεχόμενο, και ειδικά μέσω streaming, καταλαμβάνει όλο και περισσότερο χρόνο στις συνήθειες παρακολούθησης των καταναλωτών. Μάλιστα το streaming στην Ελλάδα, ήδη ξεπερνάει την παραδοσιακή κατανάλωση περιεχομένου: 86% των ερωτηθέντων βλέπουν βίντεο μέσω streaming αρκετές φορές την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 77% που παρακολουθούν παραδοσιακή τηλεόραση.
• Οι υπηρεσίες video-on-demand (S-VOD) επιτείνουν τους «μαραθώνιους τηλεθέασης» επεισοδίων: το 51% των χρηστών S-VOD στην Ελλάδα προτιμούν όλα τα επεισόδια μιας σειράς να γίνονται διαθέσιμα ταυτόχρονα, για να τα παρακολουθούν με το ρυθμό που τους βολεύει.
• Αύξηση της παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου σε άλλες συσκευές (PC, laptop, smartphone, tablet).
• Οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για υψηλή ποιότητα εικόνας: Το 47% δηλώνει ότι η υψηλή ανάλυση (HD) είναι ιδιαιτέρως σημαντική για μια βέλτιστη εμπειρία παρακολούθησης. Το αντίστοιχο ποσοστό για υπερ-υψηλή ανάλυση 4K/Ultra High Definition (UHD) είναι 31%.
• Η μέση βαθμολογία NPS (Net Promoter Score – πόσο πιθανό είναι να προτείνατε μια τηλεοπτική υπηρεσία σε κάποιον φίλο, συγγενή, συνάδελφο) είναι υψηλότερη για over-the-top (OTT) και on-demand υπηρεσίες σε σύγκριση με την παραδοσιακή κατανάλωση περιεχομένου.
Σχετικά με την έκθεση
Η έκθεση Ericsson ConsumerLab TV & Media 2014 βασίζεται σε 23,000 συνεντεύξεις μέσω διαδικτύου με χρήστες ευρυζωνικών υπηρεσιών σε Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες, Ινδονησία, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Καναδά, Κίνα, Μαλαισία, Μεξικό, Νότια Κορέα, Πορτογαλία, Ρωσία, Σιγκαπούρη, Σουηδία, Ταϊβάν, Τουρκία και Χιλή. Σχεδόν το σύνολο των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί το διαδίκτυο σε καθημερινή βάση. Τα αποτελέσματα της μελέτης αντιπροσωπεύουν τις απόψεις περισσότερων από 620 εκατ. ανθρώπων.