fbpx
Παρασκευή, 03 Απριλίου 2015 03:23

First Data Έρευνα

Οι μισοί Έλληνες κάτοχοι πιστωτικών και/ ή χρεωστικών καρτών προτίθενται να αυξήσουν την χρήση των καρτών τους εφόσον τους δοθούν κίνητρα

Οι Έλληνες χρήστες καρτών ζητούν κίνητρα ώστε να αυξήσουν τη χρήση της κάρτας τους - η οποία έχει υποστεί σημαντική πτώση τα τελευταία πέντε χρόνια


Οι Τραπεζικοί Οργανισμοί δεν έχουν καταφέρει ακόμη να επικοινωνήσουν με επιτυχία στους χρήστες τα οφέλη της χρήσης των καρτών ως ένα αποτελεσματικό μέσο ελέγχου των εξόδων τους


3 στους 5 χρήστες πιστωτικών καρτών και 1 στους 2 χρήστες χρεωστικών καρτών στην Ελλάδα προτίθενται να αυξήσουν τη χρήση των καρτών τους, εάν λάβουν τα κατάλληλα κίνητρα, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η First Data, παγκόσμιος ηγέτης στην παροχή υπηρεσιών και τεχνολογικών λύσεων στην αγορά πληρωμών.


Με τον αριθμό των ενεργών ελληνικών πιστωτικών καρτών να έχει υποστεί μεγάλη μείωση – περισσότερο από 50% - τα τελευταία πέντε χρόνια και με μείωση κατά 40% των ποσών που χρεώνονται στις κάρτες, η First Data στην Ελλάδα ενθαρρύνει τις τράπεζες να τονίσουν στους καταναλωτές τη δυνατότητα να ελέγχουν και να διαχειρίζονται τις δαπάνες τους μέσα από τη χρήση χρεωστικών και πιστωτικών καρτών.
Περισσότεροι από τους μισούς κατόχους χρεωστικών καρτών έχουν αυξήσει τη χρήση της κάρτας τους τα τελευταία χρόνια με στόχο την καλύτερη διαχείριση των εξόδων τους, ενώ την ίδια στιγμή περίπου οι μισοί χρήστες πιστωτικών καρτών αναφέρουν μειωμένη χρήση της κάρτας τους ως μέσο ελέγχου των δαπανών τους.


Η έρευνα «Γιατί Μετρητά;» που πραγματοποιήθηκε από την εταιρία ερευνών Μillward Brown για λογαριασμό της First Data Hellas, είχε ως στόχο να προσδιορίσει τη συμπεριφορά και την άποψη των καταναλωτών σχετικά με την πληρωμή των αγορών τους με μετρητά ή με πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι αν και 9 στους 10 Έλληνες γνώριζαν τις χρεωστικές/πιστωτικές κάρτες, μόλις οι μισοί κατείχαν χρεωστική κάρτα και μόνο το ένα τρίτο αυτών είχαν στην κατοχή τους μια πιστωτική κάρτα.


Επίσης, η έρευνα κατέδειξε την έλλειψη επαρκούς ενημέρωσης από την πλευρά των τραπεζών προς τους καταναλωτές μη κατόχους καρτών, σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τα οφέλη που θα μπορούσαν να απολαμβάνουν από τη χρήση καρτών. Περίπου το 40% όσων δεν έχουν κάρτες, πιστεύουν ότι είναι σε θέση να διαχειρίζονται καλύτερα τις δαπάνες τους αν χρησιμοποιούν μετρητά για τις αγορές τους, παρόλο που η χρήση της κάρτας, στη πραγματικότητα, προσφέρει τη δυνατότητα καλύτερης παρακολούθησης των εξόδων τους.


Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, περισσότεροι από το ένα τρίτο των Ελλήνων έχουν χρησιμοποιήσει πιστωτική ή χρεωστική κάρτα για την αγορά αγαθών ή/και υπηρεσιών μέσω internet. Εφόσον οι ηλεκτρονικές αγορές αναμένεται να σημειών σταθερή αύξηση στην Ευρώπη με ρυθμό 12% ετησίως έως το 2018, ο αριθμός των Ελλήνων που χρησιμοποιούν κάρτες για τις online αγορές τους θα αυξηθεί σημαντικά.


Αναφερόμενος στα αποτελέσματα της έρευνας ο κ. Espen Tranoy, Διευθύνων Σύμβουλος της First Data Hellas σχολίασε:
«Είναι φανερό ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο βελτίωσης σχετικά με την κατοχή και χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών στην Ελλάδα. Με την αναμενόμενη σημαντική αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου (ecommerce) κατά τα επόμενα χρόνια, δημιουργούνται προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες για τους ελληνικούς Τραπεζικούς Οργανισμούς. Η First Data Hellas έχει την εξειδίκευση και την ικανότητα να βοηθήσει τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς στην Ελλάδα να θέσουν σωστά τις προϋποθέσεις για την ενθάρρυνση απόκτησης πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, καθώς και για την αύξηση της χρήσης τους από τους πελάτες τους.


Η First Data εργάζεται για την βελτίωση των τρόπων με τους οποίους οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους, οι έμποροι δέχονται τις πληρωμές και οι τράπεζες τις επεξεργάζονται. Με εκτενή εμπειρία τεσσάρων δεκαετιών στην παροχή λύσεων και υπηρεσίες επεξεργασίας συναλλαγών στους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, η First Data αποτελεί το συνεργάτη επιλογής για τις ελληνικές τράπεζες στην αναζήτησή τους για καινοτόμες λύσεις με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους.»


Συμπληρωματικές πληροφορίες σχετικά με το δείγμα της έρευνας:
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη διενέργεια τηλεφωνικών συνεντεύξεων σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.000 ατόμων στην Ελλάδα, γυναικών και ανδρών, ηλικίας μεταξύ 25 και 65 ετών. Το χρονικό πλαίσιο της έρευνας ήταν μεταξύ 25 Αυγούστου και 10 Σεπτεμβρίου 2014 και αφορούσε καταναλωτές κατοίκους Αττικής, Θεσσαλονίκης, Βόρειας Μακεδονίας (Υπόλοιπη Μακεδονία και Θράκη), Κεντρικής Ελλάδος (Ήπειρος, Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα) καθώς και Νότιας Ελλάδος (Πελοπόννησος και Κρήτη).

ΔΕΙΤΕ ΜΑΣ

MEMBERS OF...