Η RIAA δημοσίευσε πρόσφατα τον οικονομικό απολογισμό της αγοράς ηχογραφημένης μουσικής για το 2018, που βέβαια αφορά αποκλειστικά την αμερικανική αγορά αλλά είναι ενδεικτική των τάσεων, αφού πρόκειται για την μεγαλύτερη αγορά της Δύσης.
Ο συνολικός τζίρος έφθασε τα 9,8 δις δολλάρια, 12% περισσότερα από το 2017. Την μεγαλύτερη αύξηση τζίρου πέτυχαν οι δημοφιλείς υπηρεσίες ροής με 30% (συνδρομές+διαφημίσεις), όπου οι (πληρωμένες) συνδρομές αυξήθηκαν κατά 42% και ξεπέρασαν για πρώτη φορά σε πλήθος τα 50 εκατομμύρια, ενώ οι δωρεάν υπηρεσίες, με διαφημίσεις, αυξήθηκαν κατά 15%.
Στο streaming ο τζίρος έφθασε τα 7,4 δις δολλάρια ή περίπου το 75% του συνόλου. Σε ότι αφορά τώρα τα φυσικά μέσα, ο τζίρος ανήλθε σε 1,15 δις δολλάρια, μειωμένος κατά 23% σε σχέση με το 2017. Το βινύλιο παρουσίασε αύξηση κατά 8%, φθάνοντας τον τζίρο του στα 419 εκατομμύρια δολλάρια, ένα νούμερο που μας πηγαίνει πίσω στο 1988!
Τα CD συνέχισαν να πέφτουν, μειωμένα κατά 34% σε σχέση με το 2017 (700 εκατομμύρια-η πρώτη φορά από το 1986 που είναι λιγότερα του 1 δις), ενώ και το download συνέχισε για έκτη χρονιά την πτωτική του πορεία, αυτή τη φορά κατά 25%, φθάνοντας το 1 δις δολάρια.
Με δύο λόγια, οι Αμερικανοί «ψήφισαν» με μεγάλη διαφορά streaming για το 2018 ενώ τίμησαν δεόντως και τη βινυλιακή αναβίωση. Το CD και το download αρχείων είναι σε «ελεύθερη πτώση» στην αμερικανική αγορά και μόνο το βινύλιο «αντιστέκεται» από τα φυσικά μέσα. Βέβαια, σε παγκόσμιο επίπεδο η κατάσταση δεν είναι τόσο κακή για τα φυσικά μέσα (στοιχεία 2017), αφού εξακολουθούν να κατέχουν ένα 30%, με τις αγορές της Ιαπωνίας και της Γερμανίας (δεύτερη και τρίτη μετά εκείνη των ΗΠΑ) να έχουν μερίδια- ρεκόρ με 72% και 43% αντίστοιχα.
Δεν είναι δηλαδή υπερβολή να πούμε ότι οι Ιάπωνες και οι Γερμανοί είναι οι δύο λαοί που διατηρούν σήμερα ζωντανό το CD.