fbpx
Τρίτη, 16 Απριλίου 2013 12:30

Emillé Allure

ΣΤΗ... ΜΕΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ, ΟΠΟΥ Η ΛΥΧΝΙΑ ΣΤΗ ΦΩΝΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΕΙΝΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΑΙΡΕΤΙΚΗ, Η EMILLE ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟΝ ALLURE: ΑΠΟ ΤΗ ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΥ ΔΙΣΚΟΥ, ΕΝΑ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ... ΚΑΣΤΡΟ ΜΕ ΠΥΡΙΝΗ ΨΥΧΗ. 

Και μόνο από τη χαρακτηριστική φόρμα τους, οι κατασκευές της Emillé είναι πλέον εύκολα αναγνωρίσιμες, καθώς μάλιστα πρόκειται αποκλειστικά για λαμπάτους ενισχυτές και προενισχυτές. Ωστόσο, σε μια κατηγορία όπου οι τεχνολογικές λύσεις αφθονούν και σε μια εποχή όπου, χάρη στο Διαδίκτυο, δεν υπάρχουν... μυστικά, η εμμονή στη χρήση λυχνίας παντού, ακόμα και στον «ευαίσθητο» τομέα του σταδίου phono, ίσως να φαίνεται κάπως σκληροπυρηνική. 

Και αν δεχθούμε ότι οι... μεγάλες ανακαλύψεις στα ενισχυτικά με λυχνία μάλλον έχουν γίνει και ότι τα σχέδιά τους είναι λίγο πολύ γνωστά και ήδη εφαρμοσμένα σε πλήθος υλοποιήσεων, τότε ποιο είναι το συστατικό που μπορεί να κάνει τη διαφορά; Στην περίπτωση της Emillé, εκτός της προσήλωσης στη λεπτομέρεια, το βασικό υλικό είναι η τεχνογνωσία, που απορρέει από την ιστορία της: η εταιρεία αποτελεί παράρτημα της KwangWoo Electronics, που ιδρύθηκε το 1975 και είχε αναλάβει την αποστολή να τροφοδοτεί τη μεγαλύτερη εταιρεία της Ν. Κορέας, τη γνωστή Samsung, με εξαρτήματα για οθόνες καθοδικής λυχνίας... 

 

ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ 

Το κύκλωμα του προενισχυτή φιλοξενείται σε ένα ιδιαίτερα στιβαρό πλαίσιο από ανοδιωμένο αλουμίνιο πάχους 1 εκ. Σε συνδυασμό με το σχετικά μικρό ίχνος σε εμβαδό και τις τέσσερις κολόνες στήριξης στις γωνίες, η όλη κατασκευή προκύπτει μηχανικά και ηχητικά αδρανής, γεγονός πολύ σημαντικό σε λαμπάτο μηχάνημα. Το εσωτερικό κατανέμεται σε τρεις ζώνες με παχύ μεταλλικό τοίχωμα ανάμεσά τους. Το κέντρο καταλαμβάνεται από το σταθεροποιημένο τροφοδοτικό, με χωρητικό απόθεμα πάνω από 20.000μF, ενώ εκατέρωθεν αυτού έχουμε τα δύο κανάλια ήχου.

Το σήμα από τις κεφαλές κινητού μαγνήτη διέρχεται από μια ακολουθία δύο διπλοτριόδων «6922» για το κάθε κανάλι, οι οποίες στον Allure φέρουν τη χρυσή ετικέτα της J/J, υποδηλώνοντας επίχρυσες επαφές στήριξης. Στην είσοδο κεφαλής κινητού πηνίου μεσολαβεί ένας step-up μετασχηματιστής της Lundahl, που ενισχύει το σήμα προτού παραδοθεί στις λάμπες.

Το σχέδιο είναι απλό και τα υλικά του λίγα και ποιοτικά, με εκτεταμένη χρήση πυκνωτών πολυπροπυλενίου της Jantzen, τόσο από τη δημοφιλή σειρά Cross στην τροφοδοσία όσο και από την ακριβή σειρά Superior-Z στα κανάλια προενίσχυσης. Απλούστατος και στη χρήση του, ο Allure προσφέρει μόνο ένα ρυθμιστικό με αντιστάσεις, που επιτρέπει στο χρήστη να διαλέξει μεταξύ πέντε ρυθμίσεων κέρδους, ανάλογα με το σύστημά του και τις προσωπικές προτιμήσεις του... 

 

ΠΑΡΑΦΟΡΑ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΣ 

Μισό λεπτό περίπου μετά την έναυση του προενισχυτή, το LED λειτουργίας αλλάζει από κόκκινο σε πράσινο και η ακρόαση μπορεί να ξεκινήσει. Από το σημείο αυτό κι έπειτα ο Allure απελευθερώνει με ορμή την αναλογική φύση του, ώστε αυτή να φθάνει ακέραιη στα ηχεία μας, σαν να μην παρεμβάλλεται άλλος κρίκος στην αλυσίδα. Ως χαρακτήρας, φανερώνεται κάθε άλλο παρά ήπιος και διακριτικός. Είναι δυναμικός, πληθωρικός και αξιώνει να του εκχωρηθεί ο απόλυτος έλεγχος στο τελικό αποτέλεσμα... 

Η εικόνα που συνθέτει έχει βασικά δομικά στοιχεία το ηχόχρωμα και την αντήχηση στο χώρο. Κάθε όργανο αναπλάθεται ως φωτεινό, παλλόμενο είδωλο σε μια σκηνή που μοιάζει ιδωμένη μέσα από... τρισδιάστατη θερμική κάμερα. Σε αυτή θέσεις και βάθος ορίζονται από την ένταση στο φως και από τον κορεσμό στο χρώμα του κάθε τόνου, ώστε η συνέχεια της μελωδίας να διακρίνεται σαν την κίνηση μιας φωτεινής πηγής στο σκοτάδι. 

Βέβαια, το «σκοτάδι» εδώ είναι μια σχετική συνθήκη, καθώς δεν έχουμε να κάνουμε και με το πιο ήσυχο... παιδί. Το κάπως ανεβασμένο κατώφλι θορύβου, ωστόσο, αντισταθμίζεται και με το παραπάνω: Αφενός το υψηλό κέρδος του προενισχυτή και αφετέρου η... δαιμόνια τέχνη με την οποία «ακυρώνει» το θόρυβο επιφάνειας του αναλογικού αυλακιού φέρνουν στο νου συστήματα αποθορυβοποίησης μιας άλλης, αναλογικής εποχής. Έτσι, το κοντράστ διατηρείται σε υψηλότατα επίπεδα και η ατμόσφαιρα δυναμικά φορτισμένη, ώστε η παραμικρή διακύμανση να καταγράφεται ως δόνηση που προαναγγέλλει επερχόμενη κορύφωση. 

Ανάλογα διαπραγματεύεται ο Allure και την ανάσυρση λεπτομερειών από το αυλάκι του δίσκου. Ενώ, λοιπόν, σαφώς δεν είναι ένας εξονυχιστικός αναπαραγωγέας, κατορθώνει να ξεχωρίζει τη μουσική από την τεχνική λεπτομέρεια, ιδιότητα που αποδεικνύεται και πρακτικά χρήσιμη σε γραμμένους χαμηλά ή σε ταλαιπωρημένους δίσκους. Με άλλα λόγια, «διαλέγει» μόνο τα συστατικά υλικά της ερμηνείας, όπως την ανάσα, την πενιά και το μικροδισταγμό στην άρθρωση της φωνής, ενώ νοιάζεται λιγότερο για ό,τι θα συνέθετε ένα αντικειμενικό... ρεπορτάζ. 

Στο πεδίο των συχνοτήτων ο προενισχυτής παρουσιάζεται ομοιογενής, με ένα δικό του τρόπο, αλλά σε καμία περίπτωση επίπεδος. Εμποτίζει, δηλαδή, την κάθε περιοχή με διαφορετικές «ουσίες», δείχνοντας όμως παντού τον ίδιο εκφραστικό ζήλο. Συγκεκριμένα, το χαμηλό αποκτά νεύρο και μυς, προσφέροντας βαθιά ενόραση στην ανατομία του ρυθμού, ενώ η χαμηλομεσαία, αν και ογκώδης, διατηρείται «αφράτη» και μελωδική.

Η μεσαία και η μεσοϋψηλή διαθέτουν μεγάλη δύναμη, που περιβάλλεται από πλούσια -σχεδόν «ευφορική»- αρμονική ένδυση, έτσι ώστε, μέσω της μουσικής φράσης, να αποκαλύπτεται ο ίδιος ο ερμηνευτής με τη συγκίνηση, το λυρισμό, τη φιλοδοξία ή τη ματαιοδοξία του. Ενίοτε, μάλιστα, η εσωτερική λάμψη, που υπάρχει διάχυτη στις φωνές και στα όργανα της περιοχής αυτής, τείνει προς την εξωτερίκευση και την προβολή, φέρνοντας το προσκήνιο κοντά στη θέση ακρόασης. Το άνω άκρο χαρακτηρίζουν η απουσία αιχμών και η άμβλυνση των διακροτημάτων. Πρώτη θέση εκεί κατέχουν το σώμα, η μελωδική ροή και ο αρμονικός διαχωρισμός, αλλά όχι τόσο το περίγραμμα ή ο «αέρας». 

Εντέλει, η μονολιθική ιδέα του λαμπάτου phono υλοποιείται στον προενισχυτή της Emillé με τρόπο γνήσιο. Η λυχνία όχι απλώς αξιοποιείται, αλλά ενθαρρύνεται σε αυτήν τη συσκευή, που, χάρη στην ισχυρή προσωπικότητά της, καταφέρνει να ανάγει τυχόν αδυναμίες της σε... προτερήματα. Η ανάγνωση ακόμα και πολυακουσμένων δίσκων από μια μηχανή με τέτοιο «θάρρος γνώμης» σίγουρα μένει ως ξεχωριστή ανάμνηση, ενώ άνετα θα μπορούσε να γίνει και συνήθεια! 

 

 

ΤΙΡ01 

Ο πειραματισμός με το gain έχει ενδιαφέρον, καθώς «παίζει» άφοβα με τη συνολική ισορροπία, που κυμαίνεται από τη λεπτομέρεια και την έκταση στα άκρα έως τη δυναμική ώθηση και το loudness. 

 

 

ΥΠΕΡ 

-Συνέπεια στη δύναμη της ερμηνείας 

-Ένταση και λυρισμός που δε συναντάμε πλέον συχνά 

-Σχέδιο, υλικά, ποιότητα κατασκευής 

-Απολαυστικά... λαμπάτος και αναλογικός 

 

ΚΑΤΑ

-Θα το θέλαμε λίγο πιο ήσυχο 

-Το LED στη βάση της λυχνίας, αν και διακριτικό, δε χρειαζόταν 

 

ΣΧΟΛΙΟ

Ο Allure δε συγκρατεί τη λυχνιακή του φύση, αντίθετα δηλώνει υπερήφανος γι’ αυτήν. Ανήκει, δε, στις συσκευές που εξάπτουν την περιέργεια ως προς το ποια θα είναι η δική τους μουσική «εκδοχή», τόσο για αγαπημένα όσο και για... ξεχασμένα βινύλια της δισκοθήκης μας. Μια γοητευτική γνωριμία. 

 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 

 

Είσοδοι: MC/MM 

Ισοστάθμιση: RIAA 

Λυχνίες: 4x6DJ8/6922 

Κέρδος: MC 57dB, MM 45dB 

Αντίσταση εισόδου: MC Low 50Ω, MM 47KΩ 

Αντίσταση εξόδου: 130Ω 

RIAA: CR 20Hz-20KΗz (±2dB) 

THD+N: <0,2% (A weighted) 

Κατανάλωση: 60W 

Διαστάσεις (ΠxΥxΒ): 31,8x17x33 εκ. 

Βάρος (ολικό, καθαρό): 20 κιλά, 15 κιλά 

 

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ: Nexus Acoustics

ΕΠΑΦΗ: 210.9850.286 

ΤΙΜΗ: 3.590 ευρώ 

 

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Rega Fono Mini A2D phono stage με USB [Review] »

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

  • ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΤΕΥΧΟΣ

    ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΤΕΥΧΟΣ

    To νέο τεύχος κυκλοφορεί την Τρίτη (23/ΦΕΒ), με ένα συμβολικό χρήσιμο δώρο. Read More
  • 1

ΔΕΙΤΕ ΜΑΣ

MEMBERS OF...